A szállodaiparban terjeszkedne a Virgin

november 5th, 2011 - 11:16

Sir Richard Branson, a Virgin cégcsoport megalapítója és részben tulajdonosa bejelentette, hogy a légiközlekedés után a szállodai iparágba is be kíván szállni, még pedig nem is akárhol: az Egyesült Államokban.
Tervei szerint az első új, négycsillagos Virgin Hotel Chicagóban nyílhat meg, de később hasonló szolgáltatásokat szeretne nyújtani többek között New York-ban, Miamiben, Los Angeles-ben, San Franciscóban és Washingtonban is. Branson cége Chicagóban nem új beruházást tervez, hanem egy meglévő épületet szeretne átalakítani egy 250 férőhelyes szállodává.
A munkálatok két évet vesznek majd igénybe, így a megnyitót 2013 őszére tervezik. A Virgin cégcsoport légitársaságai egyébként továbbra is az iparág sikeres vállalkozásai közé tartoznak. Közülük a „koronaékszer” természetesen az 1984-ben megalapított angliai Virgin Atlantic Airways, melynek 51%-os részesedésével Branson rendelkezik, a másik nagytulajdonosa pedig a Singapore Airlines.
A légitársaság Boeing B-747-es és Airbus A340-es gépeivel – részben a nemzeti fuvarozó British Airways konkurenseként – interkontinentális járatokat üzemeltet számos amerikai nagyvárosba, valamint Japánba. Mivel a Virgin Atlantic jelenleg erős, és a jövőre nézve is biztató növekedési pozíciókkal rendelkezik London repülőterein, a közelmúltban számos nagy légitársasági csoport jelezte, hogy érdeklődik a sikeres cég megvásárlása iránt. Bár az erről szóló egyeztetések a nyilvánosság kizárásával zajlanak, annyi mégis kiszivárgott, hogy elsősorban a SkyAlliance szövetséghez tartozó Air France-KLM és amerikai partnerük, a Delta Air Lines lehetne a vevő, akik a hírek szerint már fel is kérték Goldman Sachs tanácsadó céget a tranzakció előkészítésére. Szakértők szerint a Branson cége iránti felfokozott érdeklődés részben azzal is magyarázható, hogy a légiközlekedési iparág ma is rendkívül felaprózott, számos országban még mindig jelen vannak a nemzeti légitársaságok, miközben a profitabilitás évek óta rendkívül alacsony. Ezért a nagyobb vállalatok folyamatosan keresik a növekedési és a költségcsökkentési lehetőségeket, amelyeket elsősorban felvásárlásokkal és fúziókkal próbálnak meg elérni.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.